Cererea tot mai mare pentru maşini electrice a încetinit producţia de motoare pe benzină la Mioveni, iar războiul din Ucraina şi exit-ul de pe piaţa rusească a Renault au afectat de asemenea cererea pentru componentele produse în România, scrie Ziarul Financiar.
„Pe fondul unei creşteri a vânzărilor de vehicule electrice, producţia de motoare a înregistrat o scădere cu 39.547 de unităţi – 10,5% faţă de 2021, scădere datorată şi sancţiunilor impuse Rusiei, ca urmare a conflictului militar cu Ucraina, care a avut un impact şi asupra producţiei. Comparativ cu 2021, în 2022 producţia de vehicule complete a Dacia a înregistrat o creştere cu 56.856 de unităţi, respectiv 22%, datorată diminuării efectelor crizei sanitare dar şi a crizei din aprovizionarea cu componente electronice şi pe fondul unei pieţe de vehicule în creştere“, se arată în raportul companiei.
Chiar şi în aceste condiţii, cifra de afaceri a Automobile Dacia a accelerat în 2022 cu 20% la 26,7 miliarde de lei sau 5,2 miliarde de euro şi a depăşit pragul din 2019, în ciuda unei producţii mai mici decât cea din acel an, potrivit raportului companiei.
Maximul istoric rămâne cel din 2018, când compania a rulat afaceri de 5,3 miliarde de euro şi a obţinut un profit net de 162 mil. euro. În 2022, Automobile Dacia a obţinut un profit net de 107 mil. euro, în creştere faţă de 101 mil. euro în 2021 şi 62 mil. euro în 2020.
Facebook Comments