În orașul Yunfu din districtul muntos cu același nume, aflat în provincia Guangdong, o companie chineză a produs deja 10% din celulele de combustibil cu hidrogen folosite la nivel mondial în vehicule, scrie digi24.ro. China, cel mai mare producător la nivel global de hidrogen, își face astfel loc ca principal jucător și pe această piață. Însă producția nu este tocmai „verde”.
La compania Guangdong Nation Synergy Hydrogen Power Technology, cunoscută și ca Sinosynergy, angajații lucrează la instalarea rezervoarelor de stocare a hidrogenului și a motoarelor pe hidrogen în vehicule care sunt trimise în diferite regiuni din China și în alte țări, potrivit South China Morning Post.
Vehiculele pot fi propulsate fie de motoare electrice care folosesc celule cu hidrogen sau prin arderea hidrogenului într-un motor cu combustie internă. Procesul generează vapori de apă, singurul produs secundar, fără a elimina dioxid de carbon sau alte gaze cu efect de seră.
Hidrogen pentru mașini, camioane, tramvaie, nave, avioane, rachete
Compania produce 70% din stivele cu celule de combustibil folosite în China. Obiectivul Sinosynergy este să furnizeze în viitor celule cu hidrogen pentru microbuze, camioane, tramvaie, mașini, nave, aeronave, rachete și stații folosite în telecomunicațiile 5G. Compania are aproape 5.000 de vehicule fabricate și exportate în jurul lumii care folosesc această tehnologie, însemnând o cotă de piață de 10%, potrivit South China Morning Post.
„Industria de hidrogen a evoluat la primele stadii de comercializare și industrializare”, a declarat directorul pe internațional al companiei, Cynthia Zhu, într-un interviu pentru publicația din Hong Kong. „În mod similar cu dezvoltarea industriei bateriilor de litiu-ion, dezvoltarea industriei de hidrogen nu poate avea loc fără un cadru de reglementare eficient, sprijin politic și avansuri tehnologice”.
Emisiile globale de gaze cu efect de seră trebuie plafonate până în 2025 pentru a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius în acest secol, potrivit proiecțiilor Panelului Interguvernamental ONU privind Schimbările Climatice. Emisiile trebuie reduse cu 43% până în 2030 înainte de a ajunge la o neutralitate netă până la începutul anilor 2050.
Fiind cea mai simplă moleculă și cel mai abundent element din Univers, hidrogenul este privit ca cel mai „verde” combustibil care va fi folosit din ce în ce mai mult în viitor.
Față de sursele solare și eoliene, puterea din arderea hidrogenului nu fluctuează și nici nu depinde de puterea vântului sau a luminii solare. În comparație cu bateriile litiu-ion, celulele de combustibil cu hidrogen au o mai mare capacitate de stocare a energiei, ceea ce poate propulsa vehicule pe distanțe mai lungi înainte de reîncărcare.