Veniturile încasate din taxa de rovinietă au fost anul trecut de 1,4 miliarde lei care, potrivit autorităților, nu ar acoperi nici cheltuielile cu personalul și întreținerea infrastructurii rutiere la Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Mai mult, chiar dacă ar fi direcționate strict către investiții, aceste venituri ar fi insuficiente până și pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), scrie b1tv.ro.
„Veniturile încasate din plata tarifului de utilizare a rețelei de autostrăzi și drumuri naționare din România (taxa de rovinietă), pe anul 2022, au fost în cuantum de 1,417 miliarde de lei, fără TVA”, a răspuns ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la o întrebare a deputatului de Alba Rusu Daniel – Gheorghe.
Potrivit acestuia, veniturile încasate din plata tarifului de trecere a podului peste Dunăre la Cernavodă, pe anul 2022, au fost în cuantum de 137,73 milioane de lei, fără TVA, iar încasările din cele două taxe ar fi insuficiente pentru necesarul de cheltuieli din domeniul infrastructurii rutiere.
Nu sunt bani suficienți pentru drumuri: cheltuielile cu personalul din CNAIR, mai costisitoare
Conform publicației citate, doar cheltuielile cu cei circa 7.000 de angajați ai CNAIR au depășit, anul trecut, peste 700 milioane de lei în condițiile în care instituția a estimat pentru 2022 un buget de 996 milioane lei necesar pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere.
Un procent de 15% din veniturile realizate din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România ar trebui să se constituie ca venituri proprii ale Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Mai mult, menționează Economica, dacă veniturile din rovinietă ar fi direcționate către investiții, acestea nu ar acoperi nici măcar valoarea contractului pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1).