CFR Infrastructură a anunțat, luni, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunile Timișoara Est – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj Gr. D – Arad, în lungime de aproape 70 de kilometri, anunță MEDIAFAX.
Potrivit unui comunicat al CFR Infrastructură, secțiunile care urmează să fie modernizare fac parte din proiectul „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad”, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructura Mare – POIM.
Valoarea totală estimată a contractelor este de 3,9 miliarde de lei.
Procedura de licitație publică este împărțită în următoarele două loturi. Astfel, lotul 3 este cuprins între Timișoara Est și Ronaț Triaj Gr.D (13,86 km), unde calea ferată este simplă, electrificată, dar se va dubla pe cea mai mare parte a tronsonului. „Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h”, se arată în comunicat.
Proiectul prevede și modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta).
Lotul 4 va fi cuprins între Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km). Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dar se va dubla pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare. „Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”, a transmis CFR Infrastructură.
Și acest proiect prevede modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca.
Durata de implementare a proiectelor este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 noimebrie 2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.