Canalele YouTube care alimentează teoriile anti-vaccinare nu vor mai beneficia de reclame şi nu vor mai câştiga bani, compania oprind deja difuzarea de anunţuri publicitare, informează BBC.
Youtube a luat decizia după ce firmele care au descoperit că reclamele lor au fost difuzate alături de videoclipurile controversate au protestat.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a spus că ideile anti-avaccin constituie o ameninţare majoră, la nivel mondial, în domeniul sănătăţii, în 2019.
Youtube spune că multe dintre canalele anti-vaccin promovează viziuni „dăunătoare sau periculoase”. Alături de decizia de a elimina publicitatea, compania a precizat că va promova conţinutul legat de beneficiile vaccinării şi că va elimina videoclipurile anti-vaccin din listele de recomandări.Vor apărea şi „panouri informative” pe paginile careenumeră sursele bibliografice, astfel încât userii săpoată verifica corectitudinea informaţiilor primite.
Acţiunea vine pe fondul criticilor legate de modul în care social media alimentează temerile legate de vaccinuri.
În acelaşi timp se pare că la baza deciziei YouTube se află reclamaţiile unor mari companii de publicitate, care nu doreau să se asocieze cu videoclipurile care promovează ideile împotriva vaccinurilor. Se pare că unele companii şi-au retras publicitatea în întregime, până când YouTube a acţionat. Conform BBC, printre respectivele companii de află Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games şi altele.
Sursa: mediafax.ro