Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 3 octombrie şi 1 noiembrie, televiziunile şi radiourile, publice şi private, fiind obligate să ofere gratuit spaţii în emisiunile lor candidaţilor la preşedinţie şi să respecte reguli stricte, potrivit unei decizii adoptate joi de CNA.
Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au adoptat, în şedinţa de joi, Decizia privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea preşedintelui României.
Înainte de votul final, a fost adoptat un amendament, propus de membrul CNA Radu Călin Cristea, constând în includerea categoriei de „comentator politic” între participanţii la emisiunile electorale.
Astfel, în urma modificării articolului 5, alineatul 4 din decizie prevede că radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi: candidat, reprezentant al candidatului sau al unui partid politic, alianţă politică sau electorală care susţine candidaţi, jurnalist, analist, consultant sau comentator politic.
Potrivit deciziei CNA, campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private începe pe 3 octombrie, ora 00.00, şi se încheie pe 1 noiembrie, ora 7.00.
Pentru candidaţii la funcţia de preşedinte al României, accesul la serviciile publice şi private de radio şi televiziune este egal şi gratuit.
Sursa: mediafax.ro