Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a intrat în primăvară cu aproape 200 km autostrăzi care se află în lucru, în principal în jumătatea de vest a ţării, iar în perioada următoare ar trebui să înceapă construcţia a altor 40 de kilometri în centrul ţării, lângă Târgu-Mureş.
Cel mai înaintat şantier din punctul de vedere al execuţiei este în acest moment lotul al doilea al autostrăzii Nădlac – Arad, între Pecica şi Arad, în cazul căruia lucrările sunt finalizate în proporţie de aproape 91%, potrivit datelor transmise de CNADNR. De altfel, şase din cei 16 kilometri ai acestui tronson au fost deja deschişi circulaţiei la sfârşitul anului trecut, când şi primul lot al autostrăzii Nădlac – Arad, între Nădlac şi Pecica, a fost inaugurat.
Şi cei 26 de kilometri ai lotului al doilea al autostrăzii Timişoara – Lugoj, între localităţile Şanoviţa şi Izvin, sunt finalizaţi în proporţie de 64% şi deşi termenul contractual indică luna iulie 2016 ca dată estimată de finalizare, directorul general al CNADNR Narcis Neaga spunea recent că tronsonul ar putea fi gata încă de anul acesta. Pe de altă parte, în cazul autostrăzii Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, stadiul fizic de execuţie este de sub 10%. Pe două tronsoane ale acestei autostrăzi lucrările au început anul trecut, în timp ce pe alte două tronsoane deocamdată se realizează proiectarea, având în vedere că abia în toamna anului trecut au fost semnate contractele de construcţie.
În cazul autostrăzii Lugoj – Deva, pe două tronsoane lucrările abia ajung la 4-6%, în timp ce pe un alt lot deja s-a ajuns la un stadiu fizic de 23%, arată datele de la CNADNR. Un şantier mai avansat este Gilău – Nădăşelu de pe Autostrada Transilvania, unde au fost finalizate 29% din lucrări, potrivit CNADNR.
La polul opus, un şantier care rămâne sub semnul întrebării este „ciotul“ de 6,5 kilometri de la intrarea pe autostrada Bucureşti – Ploieşti. Pe primii 3,3 kilometri aproape nu s-a construit nimic, în timp ce pe ceilalţi 3,2 km lucrările sunt gata, dar încă nu s-a făcut o legătură cu restul autostrăzii spre Ploieşti, potrivit datelor de la CNADNR.
Statul a plătit până acum circa 1,5 mld. lei pe cei aproape 200 km autostrăzi pe care îi are în construcţie în prezent, care costă în total 5 mld. lei. Compania de drumuri a mai semnat de la începutul anului până în prezent patru contracte pentru construcţia a aproape 40 km autostrăzi, cu o valoare totală de 780 mil. lei.
Sursa: zf.ro