Consumatorii reclamă că nu au fost informați suficient la momentul semnării contractelor de credit sau le-a fost pusă la dispoziție o documentație stufoasă, greu de înțeles pentru un consumator fără cunoștințe în domeniu financiar, consideră Mihaela Manolescu, șef Serviciu Produse și Servicii Financiare, în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), la conferința „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare”.
„Din statistica reclamațiilor înregistrate la ANPC nemulțumirile consumatorilor sunt în mare parte referitoare la faptul că în momentul semnării contractelor de credit cât și a celor de card nu au fost informați suficient, recunoscând faptul că le-a fost pusă la dispoziție o documentație stufoasă, greu de înțeles pentru un consumator fără cunoștințe în domeniu financiar.
O altă problemă des întâlnită este aceea că în faza incipientă de acordare a creditelor pașii în vederea obținerii acestora sunt destul de simpli, în unele cazuri doar telefonic, modalitate care poate duce în eroare consumatorul și îl pune în situația de a accepta semnarea contractului la fel de rapid ca și modul de prezentare a condițiilor și termenelor contractuale.
Din păcate aceste aspecte generează confuzii în rândul consumatorilor și de aceea nu este de mirare că după o perioadă scurtă de la contractarea creditului consumatorul formulează reclamații împotriva operatorilor financiari, fiind nemulțumiți și de dobânzi și de comisioanele percepute”, a spus Mihaela Manolescu.
Directorul general al Institutului Bancar Român, Gabriela Hârțescu, a menționat datele unui studiu realizat la nivelul întregii populații adulte a României conform căruia produsele bancare sunt destul de puțin cunoscute, cele mai cunoscute fiind cardurile de debit și credit bancar, dar și cu acestea sunt familiari într-o măsură medie 4 din 10 români.
Sursa: agerpres.ro