Deciziile de concediere pot fi comunicate și prin e-mail, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție. Judecătorii au dat acest verdict în cazul unui bărbat care își dăduse în judecată fostul angajator, pentru că primise decizia prin poșta electronică.
ÎCCJ a decis în 24 octombrie că angajatorul poate trimiteîn format electronic o decizie de concediere. Principala condiție este ca angajatul să fi comunicat angajatorul adresa de email și doar dacă în respectiva companie exista obiceiul comunicării cu angajații prin email.
Mai mult, decizia de concediere trebuie să fie în format PDF și să conțină toate elementele cerute de Codul Muncii, inclusiv motivele de concediere, perioada de preaviz și lista locurilor de muncă vacante din companie și termenul în care angajatul concediat poate opta pentru unul dintre ele. Nu este însă necesară semnătura electronică.
Decizia de concediere poate fi contestată de angajat din momentul primirii ei prin poșta electronică, potrivit judecătorilor de la curtea supremă.
Această decizie a ÎCCJ își va produce efectele la nivel național după publicarea în Monitorul Oficial.
În prezent, Codul Muncii precizează că decizia de concediere trebuie comunicată în scris.
Decizia ÎCCJ:
Admite sesizarea formulată de Curtea de Apel Iaşi – Secţia litigii de muncă şi asigurări sociale în dosarul nr. 6975/99/2014 privind pronunţarea unei hotărâri prealabile şi, în consecinţă, stabileşte că: În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 77 din Codul Muncii, cu referire la dispoziţiile art. 278 alin. (1) din Codul Muncii şi la dispoziţiile art. 1326 din Codul Civil, decizia de concediere individuală emisă potrivit dispoziţiilor art. 76 din Codul Muncii se poate comunica prin poşta electronică, aceasta reprezentând o modalitate de comunicare aptă din punct de vedere procesual să declanşeze curgerea termenului de contestare jurisdicţională a deciziei, potrivit dispoziţiilor art. 211 alin. (1) lit. a din Legea nr. 62/2011 raportat la dispoziţiile art. 216 din acelaşi act normativ, cu referire la dispoziţiile art. 184 alin. (1) din Codul de procedură civilă, în condiţiile în care salariatul a comunicat angajatorului aceste date de contact şi există o uzanţă a acestei forme de comunicare între părţi. Decizia astfel comunicată prin poşta electronică, în format PDF accesibil electronic, trebuie să respecte doar cerinţele formale impuse de dispoziţiile art. 76 din Codul Muncii, nu şi pe cele impuse de Legea nr. 455/2001, referitor la înscrisul în formă electronică. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă.
Sursa: digi24.ro