Având în vedere faptul că în data de 26 mai 2019 vor avea loc alegeri europarlamentare, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad face un apel către toţi cetăţenii pentru a-și verifica termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării unor situaţii neplăcute de a nu-și putea exercita dreptul constituțional.
Întrucât cetăţeanului român îi revine obligaţia de a deţine un act de identitate valabil, acesta va solicita Serviciului local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, eliberarea unui nou document.
Documentele pe care cetăţenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt:
- Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
- Certificatul de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
- Certificatul de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ/certificatul de deces al soţului decedat, original şi copie ( după caz);
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
- Consimţământul proprietarului spaţiului de locuit (după caz);
- Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei;
În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie.
În scopul asigurării condiţiilor optime de desfășurare a alegerilor europarlamentare, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 19 Servicii locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului, respectiv, mun. Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș, comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu şi-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât, să se asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate.
În acest context, Serviciile de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului îşi vor desfăşura activitatea sâmbătă 25.05.2019 între orele 8,00 – 16,00 şi duminică 26.05.2019 între orele 7,00 – 21,00.