Dezvoltarea pieței all-inclusive, abordarea de noi piețe turistice internaționale, o strategie de dezvoltare a traficului aerian pe aeroportul Constanța sunt câteva dintre atuurile creșterii numărului de turiști pe litoralul românesc în sezonul din 2015, a declarat, pentru AGERPRES, Corina Martin, președintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării (ALDD ).
Reducerea TVA în turism la 9% la pachetele de servicii turistice reprezintă pentru reprezentanții Asociației un alt atu. Această măsură va duce la scăderea tarifelor pentru vacanțele în destinațiile din România și, implicit, la atragerea unui număr mai mare de turiști.
‘Există, însă, și minusuri — o slabă promovare la nivel de țară, pe piețele țintă, bugete insuficiente alocate la nivel public și ineficient coordonate. Mă refer aici la absența produsului Litoral din strategia oficială de promovare a brandului turistic al României’, spune Corina Martin.
Principalele piețe externe targetate pentru sezonul 2015, cu cel mai mare potențial de emitere de turiști pentru Litoral, sunt Israel, Moldova, Polonia, Marea Britanie.
‘Pe aceste piețe am demarat deja campanii de promovare, pe care vom continua să le dezvoltăm în 2015, prin participarea la târgurile de turism reprezentative din aceste țări, campanii de promovare, infotripuri cu agenții de turism din aceste țări, conferințe de promovare a destinațiilor Mamaia și Delta Dunării la Londra, Chișinău, Varșovia’, spune Corina Martin.
Pentru Delta Dunării, agențiile de turism specializate în produsele turistice locale combină, adesea, sejurul la mare și plaje într-o stațiune de pe Litoral cu o excursie de o zi în Delta Dunării, excursii tip croazieră, cu deplasarea pe canale mici și dejun pescăresc sau cu un week-end într-un resort sau la o pensiune din Deltă.
‘Turiștii străini sunt mai interesați să viziteze și Delta Dunării, iar pentru turiștii de pe navele de croazieră, de asemenea, combinăm turul de Constanța și Mamaia cu varianta de croazieră în Delta Dunării. Pentru turiștii aflați în vacanță pe Litoral, croaziera de o zi în Delta Dunării este cea mai bine vândută excursie locală’, adaugă președintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.
Pentru ca destinația Litoral-Delta Dunării să fie cât mai vizibilă, ALDD va participa, în 2015, la mai multe târguri de turism — International Mediteranean Tourism Market — Tel Aviv, ITB Berlin, Târgul de Turism al României — Ediția de primăvară și la Tourism.Leisure.Hotels Moldova.
‘O altă veste bună vine de la Autoritatea Națională de Turism. În urma interpelărilor primite de la două companii cu capital de stat din Constanța, care mi-au semnalat că sistemul de acordare a vocherelor de vacanță este blocat, am vorbit cu vicepreședintele ANT, Mirela Matichescu. În următoarea ședință de Guvern, de săptămâna viitoare, se vor adopta normele metodologice, ceea ce va permite, în sfârșit, operarea sistemului și punerea în mișcare a circulației voucherelor de vacanță. O veste bună, și sperăm să fie doar prima legată de această victorie legislativă, pe care am reușit să o impunem în interesul direct al operatorilor români din industria turismului. Vom continua să monitorizăm impactul și efectele în industrie’, a mai precizat Corina Martin
Sursa: agerpres.ro