„AFACEREA IMPERIO“ SE INTOARCE: ASTRA CALATORI AR LIVRA METROURI, DAR NU ARE EXPERIENTA

by Cosmin Mihuta

Povestea cu tramvaiul Imperio se repetă la Astra Călători cu licitația organizată de Metrorex. Despre ce este vorba. Ne aducem aminte că Astra Călători nu putea vinde tramvaiele, fiindcă Imperio era așa de minunat, încât nu fusese cumpărat de nicio primărie și nu circula niciunde. Noroc cu fraierii de la Arad, care au devenit cobaii făcătorului de Imperio, pe care abia îl așteptăm pe șine, să-i testăm plusurile şi minusurile. Dar probabil că mai avem de aşteptat, până ce Astra Călători montează internetul şi e-ticketing-ul (o altă adevărata afacere cu Primăria Arad).

Până atunci, cei de la Astra Călători se lovesc de povestea lipsei de experienţă la licitaţia Metrorex. Arădenii noştri săracii ar face şi metrouri, că doar făceam şi pe vremuri, până ce pe fabrică nu au pus mâna, nu se ştie cum şi din ce bani, capitaliştii născuţi peste noapte. Numai că cei de la Metrorex ar vrea ca firma care va livra metrourile să fi făcut vreunul în ultimii trei ani. În plus, o altă problemă pentru Astra e cifra de afaceri, care e mult prea mică faţă de pretenţiile celor de la Metrorex.

Subiectul a trezit nemulţumirea primăriţei Olguţa, de la Craiova, care ar vrea ca şi producătorii români să aibă acces la aceste licitaţii. Şi noi am vrea, dar dacă ei produc chibrite, cum să câştige contracte pe butelii. „Două condiții de participare elimină din start producătorii români: să mai fi fabricat metrouri în ultimii trei ani și să aibă o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Inutil să precizez că aceste condiții sunt îndeplinite doar de patru firme din lume. De ce nu ar participa la licitație și Astra Arad sau Electroputere VFU având în vedere că în urmă cu câțiva ani au produs peste 250 de rame de metrou ? Termenul de depunere a licitației Metrorex este abia în octombrie. Ar fi timp să se amâne licitația pentru a se modifica și caietul de sarcini, astfel încât să se permită accesul și pentru producătorii români“, a declarat Lia Olguța Vasilescu, Primarul Craiovei.

Abia aşteptăm ca subiectul să fie dezvoltat cu mânie proletară de proprietarul Astra Vagoane, prin intermediul trustului în care investește generos, că doar banii nu sunt o problemă, plătesc arădenii pe tramvaie. Probabil, proprietarul Astra ne va anunţa din nou că-şi mută afacerile, pârjoleşte ogoarele şi otrăveşte fântânile. Până la primul contract cu statul, după care un – an doi va fi iar mulţumit.

 

cosmin.mihuţa@livearad.ro

Facebook Comments