Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) lansează un atac la conducerea Consiliului Județean Arad, acuzând încălcarea legislației în atribuirea traseelor județene de transport public. Reprezentanții FORT susțin, printr-un comunicat de presă, că CJA încalcă în mod flagrant hotărâri ale instanței și legislația în domeniu, prejudiciind grav una dintre companiile participante la licitație.
„Consiliul Judetean Arad a promovat, in data de 18 Septembrie 2017, intr-o sedinta de consiliu judetean „organizata” ca la carte o hotarare de consiliu ce incalca in mod flagrant decizia Tribunalului Arad, ramasa definitiva prin pronuntarea Curtii de Apel Timisoara in dosarul 10056/108/2013.
Tribunalul Arad a stabilit in sarcina CNMSI (actual AADR) si CJ Arad, reluarea sedintei de atribuire din perioada Noiembrie – Decembrie 2013, in cadrul careia societatea de transport public de pasageri Transdara a fost depunctata cu 10 puncte in baza unui ordin comun MAI-MTI care stabilea ca societatile comerciale aflate in insolventa pierd aceste puncte in sedinta de atribuire privind traseele judetene cuprinse in programul de transport 2013-2019.
La finalul sedintei de atribuire, o alta societate comerciala cu profil de transport calatori (J&R Car) a fost declarata castigatoare a celor 9 trasee judetene deoarece nu se afla in situatia insolventiei si nici nu inregistra datorii fata de bugetul de stat sau bugetele locale.
In loc sa reia sedinta de atribuire asa cum a stabilit instanta, asigurandu-se ca sunt respectate toate prevederile legale in vigoare cu exceptia depunctarii in situatia insolventei, CJ Arad a decis, intr-o maniera partinitoare si iresponsabila, retragerea licentelor de traseu detinute de societatea castigatoare in 2013, respectiv J&R Car si atribuirea directa a acestora catre Transdara.
Probabil CJ Arad are inca mari probleme cu respectarea legislatiei in domeniu si a interpretat obligatia de a organiza o noua sedinta de atribuire in sensul atribuirii directe, fapt ce conduce, pe cale de consecinta la prejudicierea directa a unei companii de transport ce si-a asumat toate cerintele legale de la momentul participarii la licitatie cat si respectarea pana in prezent a programului de transport si a graficelor de circulatie aferente.
Riscurile asumate de CJ Arad sunt uriase deoarece, din rea credinta in interpretarea unei decizii de instanta, poate lasa pe drumuri atat transportatorul cu care demult avea obligatia sa incheie contract de delegare a gestiunii cat si pasagerii ce risca, in cazul in care abuzul continua sa nu aiba alternativa fata de situatia actuala, tinand cont de faptul ca transportatorul favorizat de Consiliul Judetean nu a fost verificat in sensul respectarii conditilor legale prin organizarea unei noi sedinte de atribuire.
FORT umeaza sa transmita Comisiei Europene un memoriu cu privire la acest abuz sesizand totodata Consiliul Concurentei pe acest subiect.
Federatia Operatorilor Romani de Transport a obtinut calitatea de intervenient prin decizia Tribunalului Arad in procesul ce are ca obiect anularea hotararii CJ Arad incercand sa convinga instanta ca in aceasta speta, CJ Arad trebuie sa respecte intru totul atat legislatia cat si hotararea Tribunalului Arad iar operatorii de transport nu au nici o vina, responsabili de intreaga situatie fiind cele doua ministere semnatare ale ordinului comun din 2013.
Urmatorul termen in proces este 4 Mai la Tribunalul Arad, iar prezenta Presedintelui F.O.R.T este deja anuntata, dupa proces acesta urmand sa depuna si un memoriu la Prefectura Arad raportat incalcarii legislatiei de catre Consiliul Judetean“, se arată în comunicatul de presă remis de Federația Operatorilor Români de Transport.