Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat într-un conflict cu ING Bank România, acuzând banca de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit. În centrul disputei se află aplicarea unei duble marje de dobândă, care ar fi crescut costurile suportate de clienți. Deși ANPC a dispus eliminarea unei marje și returnarea sumelor percepute, ING a obținut suspendarea acestor măsuri, până la judecarea pe fond a litighiului, invocând dificultăți operaționale și financiare.
ANPC cere eliminarea marjei suplimentare
În urma unui control derulat între iulie și septembrie 2024, ANPC a constatat că ING a aplicat, începând cu 2010, o formulă de calcul a dobânzii care includea două marje – una inițială și una suplimentară – în combinație cu indicatorii EURIBOR sau ROBOR. Aceasta a condus la costuri suplimentare pentru clienți, măsura fiind considerată ilegală de către autoritate. ANPC a dispus eliminarea marjei suplimentare și restituirea sumelor încasate nejustificat către cei aproximativ 90.000 de clienți afectați, inclusiv actualizarea lor.
Banca a contestat însă decizia ANPC și a cerut Judecătoriei Sectorului 1 suspendarea măsurilor de remediere. Judecătorii au admis cererea ING, iar ANPC a atacat decizia la Tribunalul București, notează stiripesurse.ro.
ING Bank, obligată să recalculeze zeci de mii de credite
Facebook Comments