Drepturile și beneficiile cumpărătorului în România – Tu le cunoști înainte de a face achiziții online?

by Adrian Pavel

Sursă foto: Shutterstock.com

În goana după cele mai tari oferte online, mulți cumpărători fie rămân cu produsele respective, fie preferă să le returneze din varii motive. Sunt situații în care acest lucru este destul de târziu, și de aceea se recomandă ca înainte de orice achiziție pe internet să se cunoască și condițiile la momentul plății. Transportul gratuit la comenzi de o anumită valoare, returnarea în 14 sau 30 de zile sunt în mod normal afișate pe paginile de cumpărături, însă mai multe despre beneficiile oferite online poți citi în rândurile următoare.

La ce ar trebui să fii atent atunci când faci cumpărături online

  • Este sau nu transportul gratuit?

Potrivit statisticilor și rapoartelor din sectorul e-commerce din România, cumpărătorii online preferă site-urile care oferă transport gratuit. În majoritatea cazurilor, acest lucru este posibil pentru că deținătorii de magazine online cunosc acest aspect. Există platforme online care oferă transport gratuit indiferent de valoarea produsului cumpărat, însă altele impun o anumită limită.

În orice caz, o asemenea informație trebuie să fie vizibilă, de preferat pe prima pagină a site-ului. În caz contrar, cumpărătorii ar putea să aibă surprize la livrare și să fie nevoiți să plătească transportul de care nu au știut.

  • În cât timp pot returna un produs și când primesc banii?

Conform OUG 34/2014 ce privește dreptul consumatorului, acesta are la dispoziție 14 zile să returneze un produs cumpărat online, fără să justifice de ce face acest lucru. Există însă și cazuri excepționale, unde vânzătorii nu afișează această perioadă obligatorie de returnare, drept pentru care se poate prelungi până la 12 luni.

Pe de altă parte, dacă produsul returnat este în condiții optime și deci acceptat de magazinul respectiv, returnarea banilor ar trebui să se facă în termen de 14 zile. Astfel de informații utile se regăsesc pe Altex.ro, platforma de cumpărături care respectă drepturile consumatorului și aplică legislația în vigoare.

  • Primesc garanție la cumpărăturile online?

De cele mai multe ori, încrederea că un produs achiziționat online este în regulă nu este suficientă pentru ca un comparator să fie liniștit. Aici intră în discuție, negreșit, garanția produsului. În funcție de categoria din care face parte, produsul respectiv poate avea o garanție minimă de un an, timp în care, dacă se strică, poate fi reparat fără costuri din partea clientului.

În România, garanțiile de cel puțin 2 ani se oferă la produsele electrocasnice și nu numai, iar comercianții oferă și opțiunea ca aceasta să fie prelungită pentru încă un an, contra cost. Ideea în acest caz este că orice produs vine la pachet cu garanția producătorului, însă dacă acest lucru nu este precizat, înseamnă că ar trebui să te gândești mai bine înainte de a face o achiziție.

  • Pot ridica produsul dintr-o locație specifică?

Platformele ecommerce din România înregistrează profituri anuale uriașe ce permit deținătorilor de afaceri să investească și în alte direcții, precum opțiunile de livrare. În acest sens, cumpărătorii au la dispoziție opțiunea de a ridica un produs din magazinul fizic sau din alte locații agreate cu partenerii. În majoritatea situațiilor, un asemenea serviciu este mai accesibil în comparație cu livrarea la domiciliu, ceea ce nu poate fi decât un beneficiu pentru clienți.

Așadar, cumpărătorii au drepturi și beneficii când vine vorba de achizițiile online. Acestea sunt în mod normal afișate pe primele pagini ale platformelor de cumpărături, însă cel mai indicat este să te interesezi de la bun început pentru a ști în ce condiții poți face shopping online.

 

 

 

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate