Luna martie a acestui an a adus scăderi importante ale înmatriculărilor de autoturisme noi, în România, trend în care s-a situat şi segmentul maşinilor electrice, cu un recul de 35,9%, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, reiese din statistica publicată, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
La nivel general, în intervalul analizat s-a consemnat o scădere de 22% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu martie 2023, respectiv de 17,4% faţă de luna februarie din anul în curs.
Potrivit sursei citate, autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna martie 2024, un volum de 8.925 de unităţi, cu 26,6% mai puţin decât în luna similară din anul precedent.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă 52,2% din total, în creştere cu 8,6% de la un an la altul, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,1% (-21,4%) şi Clasa B – cu o cotă de 10,7% (-44,5%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna martie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au raportat o scădere de 39,1% faţă de perioada similară din 2023, până la o pondere de 58,4%. Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, s-a consemnat o creştere de 24,9% şi o cotă de 17,7% din total piaţă.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au ajuns la o cotă de piaţă de 23,9%, în martie anul curent, indice care depăşeşte cu 6,2 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.
De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 7,4% din piaţă, în luna martie a anului 2024, în comparaţie cu datele din martie 2023, când reprezentau 8,4%, iar înmatriculările s-au diminuat cu 35,9%.
În acelaşi timp, autoturismele plug-in hibrid au înregistrat o cotă de 4,9%, în creştere cu 2,6%, la nivel comparativ martie 2024 vs martie 2023.
În luna martie a anului 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 212 unităţi şi o scădere de 57,8%, Tesla Model 3 (cu 83 unităţi şi o creştere de 84,4%) şi Tesla Model Y (78 de unităţi, -2,5%).
La categoria autoturismelor Plug-in, topul este condus, în martie 2024, de Mercedes Benz GLE, cu 35 unităţi şi o creştere de 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Toyota RAV4 – cu 33 unităţi (+230%), Ford Kuga şi Porsche Cayenne (cu câte 32 de unităţi).
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primele trei poziţii: Toyota Corolla (190 de unităţi, +20,3% faţă de martie 2023), Toyota RAV4 – cu 165 unităţi şi 44,7% creştere, şi Toyota C-HR (115 unităţi).
Datele APIA relevă faptul că, în prima lună de primăvară a acestui an, vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează o creştere a înmatriculărilor de 9,7% faţă de luna martie 2023, din care autovehiculele comerciale uşoare fără minibus o diferenţă de doar două unităţi, de la un an la altul. În plus, vehiculele comerciale grele şi bus au consemnat, în intervalul de referinţă, un salt de 4%, scrie agerpres.ro.
Înmatriculările de autorturisme electrice, scăderi importante în martie
Facebook Comments