Drumul expres Arad – Oradea, în lungime de 120 de km, aflat în curs de proiectare, va avea o legătură suplimentară cu Ungaria, pe relația Salonta-Békéscsaba, racordându-se la autostrada maghiară M44, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.
Acest racord va avea o lungime totală de 50 de km, din care 7 km pe teritoriul României, de la nodul rutier dintre Salonta și Ciumeghiu și până la graniță, cu câțiva km în nordul actualului punct de trecere a frontierei de la Micherechi, și 43 de km pe partea maghiară, de la graniță și până în nordul orașului Békéscsaba.
Tronsonul de pe partea română va fi inclus în proiectul drumului expres, iar studiile geotehnice de pe acest tronson vor fi realizate în cursul acestei luni.
Proiectul tehnic al drumului expres este realizat în proporție de peste 40 % și va fi terminat până la sfârșitul acestui an.
„Ne propunem ca la începutul anului viitor să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor, proiectul urmând să fie licitat pe 3 sau 4 porțiuni. În vara anului viitor am putea începe efectiv lucrările.
Noua conexiune a fost convenită în reuniunea bilaterală a grupului de lucru România-Ungaria de la sfârșitul săptămânii trecute.
În două întâlniri pregătitoare, în luna martie, a fost stabilit traseul din cele două variante analizate, iar în 10 martie locul prin care se va traversa frontiera.
Noua conexiune transfrontalieră, în regim de 4 benzi, va asigura o legătură a vestului României cu țările Uniunii Europene, va prelua o parte din traficul de camioane spre vest și va contribui la dezvoltarea zonei transfrontaliere din ambele țări.
În lunile următoare ne concentrăm să definitivăm studiul de fezabilitate și să obținem avizele de la autoritățile competente.
Mulțumesc conducerii Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Autostrăzi, precum și tuturor celor implicați în realizarea acestui proiect, pentru sprijinul acordat în vederea realizării drumului expres“, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Facebook Comments