Potrivit datelor din Registrul Entităţilor Comerciale, la începutul anului 2021, în Serbia erau înregistrate în total 400.646 de entităţi comerciale active – 121.690 companii şi 278.956 întreprinderi mici, scrie publicaţia Serbian Monitor, citată de stiripesurse.ro.
În 2020, a existat o creştere a numărului total de firme înregistrate cu 9.879 faţă de începutul anului 2019.
În 2020, au fost înregistrate 9.176 de companii şi 29.810 de întreprinderi mici, ceea ce reprezintă o creştere cu 19 companii faţă de anul 2019.
În 2020, erau cu aproximativ 25% mai puţine întreprinderi mici decât în 2019, potrivit site-ului Uniunii Patronatelor din Serbia.
Majoritatea companiilor fondate în 2020 sunt angajate în comerţul cu ridicata nespecializat, dezvoltarea de software, construcţia de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, activităţi de consultanţă privind afacerile, transport rutier de mărfuri, catering şi activităţi de catering mobil, comerţ online, activităţi de consultanţă în domeniul tehnologiei informaţiei, inginerie şi consultanţă tehnică, leasing şi gestionare de bunuri imobiliare proprii sau închiriate.
Majoritatea întreprinderilor mici aparţin următoarelor categorii – restaurante şi facilităţi de servicii alimentare mobile, servicii de consultanţă, saloane de coafură şi înfrumuseţare, transport rutier de mărfuri, întreţinere şi reparaţii autovehicule, servicii de pregătire şi service a băuturilor, alte lucrări de construcţii specifice, programare computerizată, consultanţă tehnică şi instalaţii de acoperire a podelelor şi a pereţilor.