Poliţia Română, campanie pentru prevenirea furturilor din locuinţe. Poliţia Română și o importantă companie de asigurări din România atrag atenţia asupra condiţiilor care favorizează furturile din locuinţe, printr-o nouă campanie de informare, „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!”, care se va desfăşura până la finalul acestui an.
Iniţiativa se înscrie în suita de acţiuni derulate în cadrul parteneriatului dintre Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) şi respectiva companie, demarat în 2011, prin care se urmăreşte prevenirea victimizării populaţiei pe zona de infracţiuni contra patrimoniului.
„Apreciem continuarea colaborării noastre, prin cel de-al şaselea proiect dezvoltat împreună, de această dată cu privire la modalitaţile de prevenire a furturilor din locuinţe. De multe ori, riscurile pot fi minimizate prin acţiuni uzuale, precum cele de verificare a securităţii locuinţei atunci când plecăm în concediu. Dorim, astfel, să atragem atenţia asupra unor paşi simpli ce sunt la îndemâna fiecăruia dintre noi şi care ne pot ajuta să evităm situații neplăcute”, a declarat comisarul de poliţie Carmen Şerbănescu, Director al Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IGPR.
Acest demers a fost fundamentat şi de rezultatele unui sondaj de opinie realizat de Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii în care se evidenţiază faptul că prevenirea furturilor din locuinţe este un subiect de interes pentru populaţie.
Aproximativ 70% dintre cei intervievaţi doresc să primească recomandări sau alte informaţii în acest sens, iar peste jumătate dintre respondenţi apreciind că activităţile cu caracter preventiv ajută la reducerea numărului de infracţiuni.
Datele IGPR arată că, în cursul anului 2016, numărul furturilor din locuinţe a scăzut cu aproximativ 11%, comparativ cu 2015, 10% dintre acestea înregistrându-se ca urmare a împrietenirii cu proprietarii, iar escaladarea şi pătrunderea pe ferestrele lăsate deschise reprezentând un mod de operare întâlnit frecvent.
Sursa: libertatea.ro