De la britanicul Edward Elgar la universalul Franz Liszt, programul concertului simfonic din 19 mai 2016 dezvăluie una dintre cele mai impresionante abordări ale artei sonore, marcând printr-un subtil periplu cultural revenirea maestrului Roberto Salvalaio în calendarul actualei stagiuni a Filarmonicii.
Una dintre cele mai aclamate partituri ale secolului XX, Marşul nr.1 al colecţiei Pomp and Circumstance de Edward Elgar marchează debutul festiv al serii, iniţiind şi miniselecţia de partituri de complexă virtuozitate, care îl plasează din nou pe violonistul Florin Gherghel în centrul audiţiei muzicale. Ópusuri de inspiraţie scandinavă, poloneză sau italiană răspund într-un mod extrem de original calităţilor de scenă ale interpretului, obligat să recompună atmosfera Romanţei op. 26 de Johan Svendsen, splendidul spectacol instrumental al Polonezei în re major de Henryk Wieniawski sau să scoată la lumină sensibilitatea, profunzimea şi perfecţiunea tehnică a compoziţiilor semnate de Roberto Salvalaio, printr-un număr izolat al suitei sale pentru vioară şi orchestră în si minor, Zigeunerblut.
Marile poeme simfonice ale secolului al XIX-lea – Vltava de Bedrich Smetana şi Preludiile de Franz Liszt – cele care dezvoltă sub formele metaforei sau ale meditaţiei sonore sensurile celei mai spiritualizate dintre arte, reprezintă ultimele dar şi cele mai consistente numere ale serii simfonice, opţiuni repertoriale de rafinament şi spectaculozitate, mărturisind eficienţa şi maturitatea unei lecturi muzicale şi a unei versiuni dirijorale surprinzătoare.