Biserica Roşie devine gazda concertului cameral de sâmbătă, 16 aprilie 2016, de la ora 19.00, dirijat de Dorin Frandeş, o seară generoasă şi care se desprinde de obişnuit, pe care Filarmonica o propune auditorilor invitându-i la un parcurs sonor ţesut din muzica veneţienilor Tomaso Albinoni şi Antonio Vivaldi, din aceea a secolului al XVIII-lea german, argumentată prin splendidele partituri semnate de Georg Friedrich Händel, Johann Sebastian Bach şi fiul acestuia, Carl Philipp Emanuel Bach, prin prezenţa genialului Wolfgang Amadeus Mozart, dar şi a postromanticului francez, Leon Boëllmann.
Imaginată ca o seară de muzică a cărei voce principală este orga, seara de sâmbătă apelează deopotrivă la o tematică special dedicată acesteia – Concertul pentru orgă în fa major op 4 nr. 4 de Georg Friedrich Händel, Sonata în sol minor de Carl Philipp Emanuel Bach şi Suita gotică op.25 de Léon Boëllmann dar şi la partituri în care instrumentul se plasează în zona acompaniamentului – Heute noch, aria de soprană din Cantata cafelei de Johann Sebastian Bach- sau al planului secund – Adagio pentru orchestră de coarde şi orgă de Tomaso Albinoni.
Organistului invitat, Garai Zsolt, i se alătură în zona de repertoriu baroc soprana Annamaria Kaszoni, care completează actul muzical prin fragmente de oratorii sacre – strălucitoarele arii din Juditha de Antonio Vivaldi (Armatae face et anguibus) şi Messiah de Georg Friedrich Händel (Rejoice greatly, o Daughter of Zion), arii de forţă şi impresionantă tehnică vocală, opuse fragmentului bachian, desprins din cea mai celebră cantată laică a marelui cantor de la Leipzig.
Portret – Annamaria Kaszoni
Annamaria Kaszoni a absolvit cursurile Liceului de Arte „Sabin Drăgoi” Arad şi a început să studieze canto la Conservatorul din Viena, sub îndrumarea profesoarei Julia Conwell, obţinându-şi diploma în anul 2014. Din luna iulie a aceluiaşi an studiază la Hochschule für Musik und Tanz din Köln, la clasa prof. Kai Wessel.
A urmat totodată numeroase cursuri de măiestrie, sub îndrumarea prof. Dalia Schaechter, Uta Schwabe şi Christoph Pregardien.
De-a lungul anilor de studii, soprana a participat la numeroase producţii de operă precum „An Allem ist Hütchen schuld“ de Siegfried Wagner (în rolurile Hexenweibchen, der Stern şi die Müllerin) sau „Der Freischütz“ de Carl Maria von Weber (Änchen). A cântat pe scena Filarmonicii din Arad Carmina Burana de Carl Orff şi la Konzerthaus din Viena liedul „Ich bin der Welt abhanden gekommen“ de Gustav Mahler.
Portret – Garai Zsolt
Garai Zsolt a început să studieze pianul la Şcoala Populară de Artă din Arad, sub îndrumarea prof. Teodor Caciora, iar din anul 1994 a urmat Liceul de Arte „Sabin Drăgoi”, specializarea orgă-pian cu prof. Éva Megyesi-Balogh. În 1998 a fost admis la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca la clasa Prof. Univ. Dr. Ursula Phillipi, specializarea orgă, iar mai târziu s-a înscris la o a doua specializare, compoziţia, cu Prof. Univ. Dr. Cornel Ţăranu. A participat la numeroase cursuri de măiestrie cum ar fi Academia Internaţională Haendel din Karslruhe (1999, 2000), la cursurile de compoziţie din Breaza, cu profesorii Dan Dediu şi Octavian Nemescu (2003, 2004), la cursuri de orgă şi clavecin la Budapesta şi Bad Wimphen (cu Cristoph Bossert), precum și la Debreţin, Cluj și Oradea. În 2005 a absolvit masteratul în interpretare artistică. A susținut numeroase recitaluri şi concerte la Cluj-Napoca, Bucureşti, Braşov, Mediaş, Sibiu, Arad, Oradea, Timişoara, Bistriţa, Iaşi, sau în străinătate, Ungaria, Austria, Polonia, Belgia, Elveţia, Germania şi Israel. A concertat cu diferite formaţii camerale cât şi orchestrale din Oradea, Cluj, Târgu-Mureş, Sibiu, Arad. În prezent este lector universitar la Universitatea Emanuel din Oradea la secţia Pedagogie muzicală, iar în 2013 a terminat studiile doctorale la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca sub coordonarea Prof. Univ. Dr. Adrian Pop. Este clavecinistul ansamblului baroc de muzică veche „Il pastor fido” încă de la formarea acestuia din 2010.