ROMANIA, CAMPIOANA EUROPEI IN CEEA CE PRIVESTE CUMPARATURILE DIN HIPERMARKET

by Paula Craciun

Potrivit datelor unei companii de ceretare de piață, românii cheltuie o treime din bugetul lor pentru alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, asftel fiind campionii Europei în acest domeniu, scrie Ziarul Financiar.

România se află în fruntea acestui clasament alături de Rusia și Franța. În ceea ce priveşte Franţa, dominaţia hipermarketurilor este justificată de faptul că aici s-a născut primul hipermarket din Eu­ropa. De altfel, unele dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din lume – Carrefour, Au­chan şi Cora – îşi au originile în Hexagon.

Cu toate acestea, ponderea hipermarketurilor în totalul comer­ţului FMCG este de doar 24% în Franţa faţă de 31% în Ro­mânia, potrivit companiei Planet Retail.

„În România, dar mai ales în Bucureşti, un avantaj al hipermarketurilor este acela că sunt poziţionate pe artere principale, cu trafic“, explică Cătălina Aldea, consultant în retail management.

Faptul că hipermarketurile oferă o gamă largă de produse reprezintă un alt avantaj al acestora.

„Pentru români shoppingul, mai ales în weekend şi mai ales în provincie, este o activitate de relaxare, de socializare“, a mai precizat Cătălina Aldea.

Sursa: b1.ro

Facebook Comments