7 din 10 români iau suplimente alimentare, iar numărul lor s-a dublat în ultimul an! Din nefericire însă, cei mai mulți apelează la astfel de soluții, fără a cere sfatul medicului, iar acest lucru poate afecta grav sănătatea, scrie digi24.ro.
Consumul de vitamine pentru imunitate este un obicei pe care îl au majoritatea românilor în perioada rece. Pastilele care inițial par prieteni de nădejde, pot deveni dușmanii organismului nostru.
Radu Țincu, medic ATI Spitalul Floreasca: Multă lume le consideră fără efecte adverse, pentru că sunt naturale, ceea ce este fals, pentru că dacă au un efect farmacologic activ, pentru că de aceea le administrează, ele acționează în interiorul organismului și pot să determine și o serie de reacții adverse. Unele dintre ele, folosite pe o perioadă lungă de timp, pot să determine anumite fenomene toxice, de toxicitate la nivelul tubului digestiv.
Puţini ştiu că aceste suplimente, luate după ureche, sunt foarte periculoase.
„Toate aceste suplimente, chiar dacă sunt din plante încarcă foarte tare ficatul”
Lygia Alexandrescu, medic nutriționist: Nu luăm suplimente fără să ne facem analize în prealabil. Există minerale care, luate după ureche, după sfatul vecinului din lift, duc la dezechilibre în organism. Aportul de fier, mergi și iei de capul tau dacă ești anemic… Fierul este hepatotoxic. Există interacțiune între suplimente și medicamente. Toate aceste suplimente, chiar dacă sunt din plante încarcă foarte tare ficatul.
Alex este sportiv de performanță de 24 de ani și recunoaște că ia suplimente înainte de antrenamente. Cu toate acestea, nu neglijează nici alimentația.
Alex Popescu, sportiv de performanță: Apelez la cele de tip plafar. Cele pentru ficat nu-mi lipsesc, fiind și sportiv. Suplimentele le iei dacă nu face față alimentația, atunci apelezi la ele, ar trebui să le ia în mod special sportivii.
Dacă vorbim despre modul în care aleg românii aceste suplimente, 70% au recunoscut că se orientează către farmacii în funcție de cost. Mai bine de o treime urmăresc diferite promoții sau oferte disponibile sau țin cont de diversitatea produselor. 6% apelează la prieteni sau cunoscuți.