5 motive pentru care prima ta afacere poate eșua

by Andreea Radu

Mulți oameni văd în antreprenoriat soluția magică pentru a deveni independenți, a câștiga mulți bani și a fi fericiți.Adevărul este că aceasta este imaginea întreprinzătorului de succes. Numai că orice întreprinzător de succes, înainte de a avea… succes, a trecut prin multe greutăți și încercări.

Toate acestea l-au călit și l-au făcut mai puternic dar… nu ar fi bine dacă am învăța de la alții și am evita să facem aceleași greșeli pe care alții le-au făcut deja?

În cele ce urmează enumerăm care sunt cinci dintre amenințările cele mai importante la care un întreprinzător trebuie să se gândească înainte de a demara propria afacere și a ajunge să fie independent și stabil financiar.

 

Iată deci la ce trebuie să fii atent pentru a crește șansele ca prima ta afacere să aibă succes.

 

1.  Necunoașterea domeniului de activitate ales.

Fă-te întreprinzător într-un domeniu în care ești deja bun și ai multe cunoștințe. Mulți oameni eșuează cu prima afacere pentru că abordează un domeniu care îi atrage dar despre care știu prea puțin.

A face bani într-un domeniu presupune să cunoști cum se fac cele mai fine reglaje în acel domeniu, nu este o chestiune de cunoștințe generale. Astfel că, fie vei eșua, fie vei cheltui foarte mulți bani până înveți din experiența practică lucruri pe care nu le știi la demararea afacerii.

A fi întreprinzător este despre a aduce plus de valoare într-un anumit domeniu astfel încât clienții tăi să fie dispuși să plătească un preț pentru plusul acesta de valoare.

Aduci suficient plus de valoare în domeniul pe care ți l-ai ales? Ești suficient de pregătit ca să aduci plus-valoare?

2.  Asocierea într-o afacere cu partenerii de distracție.

Prietenii petrec mult timp împreună și se distrează de minune. Așa că, de ce nu ar face și o afacere împreună?

Ei bine, a fi partener la distracție cu cineva este mult diferit de a face echipă cu acea persoană și de a vă completa reciproc astfel încât rezultatul să fie că veți câștiga bani. Valorile care îi fac pe oameni parteneri de distracție sunt altele decât cele care îi fac parteneri de afaceri.

În timp ce te distrezi de minune cu amicul tău s-ar putea să descoperi că, asociați fiind, nu-ți mai place așa de mult firea lui cheltuitoare. Sau, deși mersul în club este foarte distractiv, nu mai e la fel de plăcut când amicul asociat apare la birou în fiecare zi la prânz pentru că seara a petrecut.

Poți face bani împreună cu amicul tău sau știți doar să-i cheltuiți împreună?

3.  Oamenii se gândesc că vor fi mai liberi nemaiavând șefi, dar uită că libertatea vine cu un preț: mult mai multe responsabilități.

Desigur că postura de angajat presupune că trebuie să acorzi respect și ascultare șefilor și numai lucrul acesta te poate face de multe ori să te gândești la visul antreprenorial.

Dar problema este că, la schimb cu faptul că nu mai are șef, întreprinzătorul primește mult mai multe responsabilități. Astfel, vei ajunge să te preocupi de probleme despre care nici nu știai că există atunci când erai angajat: relația cu contabilul, cu banca, chiria, controalele de la autorități și multe, multe altele.

Asigură-te că vezi ambele fațete ale monedei. Ești pregătit să fii mai liber dar să faci tot ce făceai până acum plus ceea ce făcea șeful tău?

4.  Lipsa unui plan de afaceri.

Orice afacere ai demara, acum ești responsabil să vezi lucrurile și în viitor. Să ai bugete și să împarți lucrurile în etape, să gestionezi resursele disponibile.

La începuturile ei, orice afacere se confundă cu întreprinzătorul, afacerea este întreprinzătorul și cei doi merg mână în mână o bună bucată de timp.

Gândește-te bine ce potențial personal ai și cum îl folosești, atât ca bani cât și ca timp și intelectual pentru că o bună bucată de timp noua ta afacere se va hrăni primordial din acest potențial. Nu uita că eșecul planificării este planificarea eșecului.

Îți vor ajunge banii ca să aduci afacerea pe punctul în care să se autofinanțeze? Dacă nu, ce vei face pentru a compensa neajunsul?

5.  Ignorarea fiscalității și birocrației.

Dacă nu cumva ești contabil și prima ta afacere este o firmă de contabilitate, fiscalitatea, relațiile cu autoritățile și birocrația vor apărea în viața ta ca o mare surpriză.

Sunt pur și simplu o mulțime de lucruri pe care nu le știi despre cum circulă banii într-o firmă, ce obligații are o firmă, ce amenzi poți primi și multe altele și sigur vei fi copleșit dacă nu îți faci temele înainte de a demara efectiv acea afacere.

Ca și salariat, când primești banii de salariu, poți deja începe să-i cheltui. Atunci când ești antreprenor, după ce ai încasat banii de la clienți te gândești în primul rând la taxele pe care le ai de plată aferent acelor bani.

De asemenea, birocrația te va împiedica de multe ori să obții în timp util autorizații, avize, certificate și alte lucruri necesare pentru ca afacerea ta să funcționeze. Asigură-te că iei în calcul termene mult mai lungi pentru obținerea oricărei avizări sau autorizații.

 

Sursa: sfatulparintilor.ro

Facebook Comments