Funcțiile de conducere rămase vacante în urma concursului, și anume 44 de funcții de director și 12 funcții de director adjunct pentru unitățile de învățământ preuniversitar din județul Arad, vor fi ocupate începând cu 1 septembrie 2017 prin detașare în interesul învățământului, valabilă până la organizarea unui nou concurs dar nu mai târziu de 31 august 2018.
Conform Notei MEN 1836/04.08.2017, în vederea realizării acestor detașări, se vor parcurge următoarele etape:
- Până la data de 17 august 2017, cadrele didactice înscrise în Registrul național al experților în management educațional, interesate de ocuparea cu prioritate în anul școlar 2017-2018, prin detașare în interesul învățământului, a unei funcții de director/director adjunct rămasă vacantă în urma concursului, depun la Inspectoratul Școlar Județean Arad opțiunea în scris, cu precizarea unității de învățământ și a funcției de care sunt interesate.
- În perioada 21-22 august 2017, cadrele didactice interesate vor susține un interviu care va consta din: prezentarea de către candidat a planului operațional pentru anul școlar 2017-2018 al unității de învățământ pentru care și-au exprimat opțiunea și testarea cunoștințelor privind legislația școlară raportată la specificul și nivelul unității de învățământ pentru care au optat.
- În data de 18 august 2017, la avizierul și pe site-ul Inspectoratului Scolar Județean Arad va fi afișată programarea pe zile și pe ore a interviului pentru cadrele didactice care au depus opțiuni în vederea numirii prin detașare în interesul învățământului într-o funcție de director/director adjunct.
Detalii privind numirea, în anul școlar 2017-2018, prin detașare în interesul învățământului în funcțiile de director și director adjunct din unitățile de învățământ rămase vacante în urma concursului precum și lista funcțiilor de director/director adjunct rămase vacante se găsesc pe forumul ISJ Arad, pe site-ul ISJ Arad la subiectul Concurs directori 2017, precum și la avizierul ISJ Arad.