4 lucruri pe care trebuie să le știi despre concurență

by Florian Popa

Orice ai face, este aproape sigur că există și alte companii care oferă un produs sau un serviciu similar cu al tău. În orice piață aglomerată, ai nevoie de cât mai multe informații și cunoștințe pentru a câștiga un avantaj față de concurenții tăi. Să știi ce oferă ei nu este însă suficient.

Este foarte important să efectuezi în mod regulat o analiză competitivă aprofundată pentru a rămâne cu un pas înainte. O mulțime de informații pot fi obținute doar de la propriul birou.

Cum îți desfășori analiza concurenței.

  1. Identifică-ți primii zece concurenți

Dacă vinzi un produs sau un serviciu online, probabil că concurezi cu zeci, chiar sute de companii care urmăresc același grup de clienți potențiali calificați.

Indiferent dacă ești o companie locală sau națională, probabil că există cineva în compania ta, de obicei în echipele de vânzări sau de marketing, care îți poate prezenta rapid concurenții de top – precum și ceea ce îi diferențiază de tine. Dacă ai nevoie de puțin ajutor pentru a-ți identifica concurenții, Google este o resursă utilă.

O altă modalitate excelentă de a descoperi cine sunt principalii tăi concurenți este să folosești instrumente online, cum ar fi un serviciu gratuit de prospectare a pieței. Este o platforma online ideală prin care poți sonda multe aspecte legate de activitatea concurenților tăi.

  1. Analizează și compară conținutul concurentului

Analiza conținutului concurenților te poate ajuta să determini ce oportunități ai pentru a reuși să îi depășești. Pe ce tipuri de creare de conținut se concentrează concurenții tăi? Bloguri? Studii de caz? Conținut?

Un anumit conținut este închis? Au buletine informative, canale YouTube sau podcast-uri? După ce le-ai localizat conținutul, poți determina calitatea și poți vedea cum se compară cu a ta.

Apoi, aruncă o privire mai atentă la blogul lor. Dacă concurenții tăi tind să publice de trei ori pe săptămână în comparație cu articolul tău, la fiecare două săptămâni, va fi benefic pentru compania ta să înceapă să genereze mai mult trafic pe site-ul propriu, publicând mai frecvent despre subiecte relevante. Dar acestea nu vor genera mai mult trafic dacă conținutul pe care îl adaugi nu este remarcabil.

 

  1. Uită-te la implicarea lor în social media

Rețelele de socializare sunt o modalitate excelentă pentru companii de a interacționa cu utilizatorii și fanii. În plus, companiile folosesc aceste site-uri pentru a partaja conținut. Trebuie să determini modul în care concurenții tăi utilizează rețelele sociale și îl integrează în marketingul lor. Trebuie să observi și cât de eficient își folosesc profilurile.

Ce tip de informații postează? Care este frecvența lor?  Sau, postările lor adună clicuri? Au adepți? Sunt adesea apreciate sau share-uite? Însă doar pentru că au un profil nu înseamnă neapărat că câștigă prin social media. Nu fă doar clic pe pagină, ci observă ceea ce fac. Tu ce poți face mai bine?

  1. Analizează prețurile

Un aspect la fel de important precum cele anterioare este legat și de urmărirea prețurilor pe care competitorii le percep asupra produselor și serviciilor oferite.

În contextul economic actual, este esențial să menții prețurile în concordanță cu ceea ce oamenii sunt dispuși să plătească. Chiar și clienții de lungă durată te pot surprinde. Dacă sunt sub presiune economică, ai putea s-o simți și tu.

Poți obține informații despre prețuri cu ușurință accesând site-urile web ale concurenților și efectuând chiar câteva apeluri telefonice. Dar asigură-te  că înțelegi exact ce vând pentru preț, inclusiv dintre serviciile cu valoare adăugată.

Ia toate informațiile pe care le-ai adunat despre fiecare concurent și identifică domenii proprii care pot fi îmbunătățite. Din ce în ce mai mult companiile văd analiza strânsă a concurenților ca fiind cheia propriei reușite. Succes!

 

Facebook Comments