Românii sunt în continuare vulnerabili şi deschid repede mesajele cu oferte pe care le primesc, fără să se uite cât de sigură este adresa expeditorului. Astfel, 20.000 de români s-au pus în pericol deschizând un mesaj care anunţa o vacanţă la preţ redus, fără să ştie că, de fapt, era doar un test făcut de autorităţi, potrivit stirileprotv.ro.
Presupusa vacanţă la preţ redus era o campanie demarată de autorităţi pentru a preveni fraudele pe internet.
În spatele atacului cibernetic era doar un test, conceput de polițiști și experți în securitate cibernetică, care a arătat că românii nu se asigură înainte de a accesa un link pe internet.
Polițiștii și specialiștii Directoratului Național de securitate cibernetică au vrut să vadă cât de vigilenți sunt românii pe internet.
Așa că au făcut publică o ofertă de vacanțe exotice, iar timp de trei zile, zeci de mii de români au deschis mesajul, fără să verifice cine le-a trimis oferta şi, mai mult, au descărcat fișierul ataşat.
Dacă era un atac real, telefoanele sau laptopurile şi implicit datele lor bancare ar fi fost compromise.
De data acesta însă nu au pierdut nimic, ci doar au aflat că vacanță în Maldive la preț de Eforie, care li se promitea, nu există.
Specialiştii spun să nu accesăm linkuri și să nu deschidem atașamente chiar dacă par trimise de o rudă sau de bancă de exemplu. Mai întâi verificați dacă nu vine de la o adresă falsă.
20.000 de români, păcăliţi de un „atac cibernetic”. Cu ce mesaj au picat în plasă
Facebook Comments