Tinerii care abia termină facultatea şi vor să facă performaţă în domeniile pe care şi le-au ales poate că se vor bucura că au terminat cursurile şi nu mai au de învăţat. Partea interesantă pe care aceştia trebuie să o ştie este că tot timpul vor fi lucruri care trebuiesc învăţate sau repetate.
Pentru a-i ajuta să se întegreze în noile colective în care vor intra şi pentru a trece cu bine de momentele confuze pe care le-ar putea avea, site-ul Business Insider a elaborat zece sfaturi folositoare. Iată care sunt acestea:
Sinceritatea
Când întârziem la o întalnire este tentant să dăm vina pe blocajele din trafic sau pe întârzieri ale trenului. În schimb, mai bine ar fi să ne cerem doar scuze. Nu trebuie să dăm alte detalii. Să spunem că „am planificat prost” este de o sută de ori mai bine decât să dăm vina mereu pe trafic.
Cum să primim criticile
Nimănui nu-i place să i se spună că a greşit, dar pentru a uşura relaţiile cu cei care ne atrag atenţia ar trebui să acceptăm întotdeauna critica şi să răspundem pozitiv la ea.
Iniţierea unei conversaţii
Iniţierea unei conversaţii este unori o povară, mai ales pentru persoanele timide. Dar experienţa vă va învăţa că, dacă îndrăzniţi să începeţi o discuţie cu persoana de lângă dumneavoastră, acest lucru s-ar putea termina prin a vă face un nou prieten, o conexiune de afaceri sau puteţi obţine nişte perspective noi asupra unui subiect mai vechi.
Învăţaţi cum să cereţi
Capacitatea de a cere este una dintre cele mai simple abilităţi de a evolua, dar care, din păcate, este insuficient exploatată. Dacă am avea curajul de a solicita, la timpul potrivit, o marire de salariu sau o promovare viaţa noastră poate că ar lua o turnură mult mai bună.
Pentru a stăpâni cel mai bine arta de a cere e bine să o exersăm cât mai des, chiar dacă nu o facem la locul de muncă sau într-un cadru oficial. Când încercăm să cerem ceva unei persoane este bine să avem pregătite şi câteva argumente relevante.
Tineţi-vă promisiunile
Poate i-aţi promis unui prieten că o să mergeţi la petrecerea de ziua lui, sau poate i-aţi spus şefului că veţi finaliza un anumit proiect, oricare ar fi situaţia ar trebui să vă ţineţi de cuvânt.
Încălcarea unei promisiuni duce la pierderii încrederii. Acset lucru este destul de greu de reparat.
Comunicarea eficientă
Indiferent de domeniul sau de cariera pe care o aveţi, modul în care scrieţi sau vorbiţi poate fi îmbunătăţit. În permamenţă suntem obligaţi să comunicăm, fie că postăm ceva pe Facebook, scriem un mail sau avem o conversaţie cu cineva. Succesul depinde de cât de clar şi concis vă comunicaţi mesajul.
Învăţaţi să treceţi peste eşecuri
Viaţa este plină de provocări, important este să trecem peste ele şi să învăţam cât de mult putem din acestea.
Respectaţi cu stricteţe bunele maniere
O mulţime de întâlniri de afaceri au loc la masă, iar în acest cardu impresiile pe care le faceţi ar putea să conteze mult. Mânancatul cu gura deschisă, lingerea degetelor sau a ustensilor, coatele pe masă arată o lipsă de maniere şi abilităţi sociale care v-ar putea afecta imaginea.
Stăpâniţi-vă furia
În momentele de furie şi frustrare, încercaţi să nu vă vărsaţi aceste sentimente pe oamenii din jur. Unele cercetări sugerează că furia poate stimula creativitatea, cel putin temporar. Mânia dumneavoastră vă poate direcţiona spre lucruri creative, totul e să învăţaţi să vi-o gestionaţi.
Corelarea resureslor materiale cu stilul de viaţă
Luxul este un lucru minunat doar dacă aveţi posibilitatea să vi-l permiteţi cu adevărat. Până atunci învaţaţi să trăiţi modest şi să vă mulţumiţi cu cât aveţi.
Sursa: descopera.ro